Homebase - Reisverslag uit Tranent, Verenigd Koninkrijk van Wouter Grootendorst - WaarBenJij.nu Homebase - Reisverslag uit Tranent, Verenigd Koninkrijk van Wouter Grootendorst - WaarBenJij.nu

Homebase

Door: Wouter Grootendorst

Blijf op de hoogte en volg Wouter

04 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Tranent

Liggend op m'n bed in m'n nieuwe kamer is het tijd om weer is wat te schrijven.

De komende 3,5 maand zal ik in Tranent wonen, een dorpje vlakbij Edinburgh en net onder Prestonpans (daar waar ik het project ga draaien). Ik woon in huis mijn een vrouw van middelbare leeftijd (eind 40/begin 50 schat ik). Haar man woont 7 uur rijden hier vandaan dus die reizen wat heen en weer. Als ze hier alleen is kan ik doen en laten wat ik wil, maar zodra haar kinderen en/of man hier zijn dan was de vraag of ik wat 'discreet' wilde gedragen, met de vraag ik dat begreep :). Echt een lieve en hartelijke vrouw is het.

Verder heb ik een druk weekend achter de rug. Expres eigenlijk zodat ik niet meteen in een gat zou vallen nadat Mirjam vrijdag weer vertrok naar Nederland. Na haar vertrek ben ik met James (vorige gastheer) meteen doorgereden naar Glasgow voor een tienerdienst, Powerpoint geheten. Dit was in een mooi, oud kerkgebouw waar ze met licht en dikke geluidsinstallatie het 'tienerwaardig' hadden gemaakt.
Toen ik werd meegevraagd dacht dat ik als luisteraar meeging, maar ik bleek meteen in het team te zitten en mee te mogen helpen, zo makkelijk kan het gaan...
Bij de dienst was het echt idioot druk. In Nederland zou de brandweer het niet goed hebben gevonden, kijkend naar hoeveel mensen er in het gebouw waren, maar het was echt gaaf.

Zaterdag heb nog de laatste dingen aangeschaft als een stekker waarmee ik de Nederlandse stekkers kan gebruiken en heb ik onbeperkt internet op m'n telefoon dus het appen kan onverstoord doorgaan. Wat ik wel erg prettig vind.
Daarna ben ik met een aantal mannen naar de rugbywedstrijd gegaan tussen Engeland en Schotland, waarbij Schotland zwaar werd ingemaakt. Dus dat was wat minder. Maar de sfeer mocht het niet drukken. Het was het nadeel van Schot zijn; al die passie en trots voor je land hebben, maar niet echt succesvol zijn in sport.

Zondag ben ik eind van de ochtend opgepikt door Jennifer en hebben we met de band gezellig en lekker geluncht, waarna we naar de kerk gingen om alles op te bouwen (het wordt gehuurd van een ander kerkgenootschap) en nog te oefenen. Het spelen in de band ging nog niet eens zo verkeerd en ik schijn het nog aardig goed gedaan te hebben ook. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen als ik nummers mag spelen die ik ken :p

Na deze dienst was nog even socializen met oude bekende van mijn vakantie aldaar en te zijn 'geadopteerd' door een gezin aldaar door naar de volgende dienst van CrossRoads. Dit is een studentenkerk in Edinburgh, waar ik dus met leeftijdsgenoten ben. Dit was vooral prettig omdat ik daar met medestudenten zit (ook uit andere landen). Het was eerst (echt) lekker eten, dienst en nog napraten. Gezellig, gezellig, gezellig.
Onderweg in de auto moest ik de mop over het bekeren van een beer nog maar is herhalen voor James, omdat hij had gehoord dat hij zo leuk was. Dus de bekeer-de-beer-mop is al een beroemde hier :p

Na de dienst was het nog gezellig en relaxt filmkijken met James en Kenneth en zo het weekend daar afsluiten. Onderuit gezakt heerlijk ontspannen na zo'n intensief weekend was niet verkeerd.

Voor nu is het lekker ontspannen, zo nog even een filmpje ofzo kijken en vooral relaxen en bijkomen van alle indrukken, nieuwe mensen, hele dag engels praten e.d.

Morgen ligt nog open en zal ook nog even bijkomen zijn en de omgeving hier verkennen en 's avonds naar de fam. MacKinnon. Dit is de familie waarvan ik eerder zei dat ze me hadden geadopteerd. Dit houdt in dat me wat onder hun hoede zullen nemen en me helpen in het opstarten hier en me regelmatig is zullen uitnodigen voor 'thee' (de avondmaaltijd).

Woensdag zal ik op gaan starten en heb ik een gesprek met Scott staan. Woensdag zal de Prestonpans dag zijn en gaan we daar de straat op naar de tieners e.d. Ook hoop ik dan een weekrooster in elkaar te kunnen zetten.

Al met al kan ik dus nergens over klagen hier. Nu ga ik mn eten opwarmen (Marie de schat heeft gekookt en is toen naar haar ouders gegaan) en lekker bijkomen.

Tot het volgende bericht.

P.S. bedankt voor de reacties van het vorige bericht. Is altijd leuk om wat terug te krijgen en te lezen :)

  • 04 Februari 2013 - 20:13

    Joostvdtorre:

    klinkt goed! ja de berichtjes uit NL zijn een grote steun bro!
    We zijn toch een beetje dicht bij! De eerste 3 weken gaan meestal wel lekker! Dit nu idd lekker als een spons alles opnemen genieten, je plek vinden en structuur opbouwen.Zegen!

  • 04 Februari 2013 - 21:01

    Marianne:

    Hé Woutertje,
    Blij voor je dat je tussen veel mensen zit: dat doet je goed he? Ik heb ff 2 vraagjes: wat eet je zoal daar? (is het lekker?) en: wat voor weer heb je daar? Lijkt het op het weer hier nu? Regenachtig maar relatief zacht qua temperatuur? greetz, Marianne.

  • 04 Februari 2013 - 21:30

    Wouter Grootendorst:

    Hey Marianne goeiemorgen :p,

    Ik eet van alles en nog wat hier. Meeste gewoon brood 2x per dag. En dan 's avonds warm. Eet iig lekker hier ;)

    Dan is het weer ongeveer hetzelfde ja. Al hadden we hier vanmiddag nog wel natte sneeuw.

  • 04 Februari 2013 - 23:46

    Jauke :

    Hey wouter dat naar zin hebt schotland? Gr. Jauke

Tags: Tranent, Scott,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wouter

Ik vind het leuk om d.m.v. deze site een reisverslag bij te houden en zo met jullie te delen wat ik allemaal beleef en doe.

Actief sinds 01 Feb. 2013
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 4294

Voorgaande reizen:

29 Januari 2013 - 14 Mei 2013

Afstuderen Schotland

Landen bezocht: