Reis naar bestemming - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Wouter Grootendorst - WaarBenJij.nu Reis naar bestemming - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Wouter Grootendorst - WaarBenJij.nu

Reis naar bestemming

Door: Wouter Grootendorst

Blijf op de hoogte en volg Wouter

01 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Vanaf Zevenhuizen naar IJmuiden was goed te doen. Er was sprake van regen, maar gezien het feit dat 3 dagen hiervoor er nog sneeuw en ijs lag was het voor mij gezegend weer. Ergens leek het wel of de rode zee voor me werd geopend om met de motor naar IJmuiden te kunnen rijden.
Na een nachtje boot, waarin het schip hier en daar wat heen en weer schommelde kwam ik met Mirjam aan in Newcastle. Het boarden ging nog even wat lastiger dan het inladen, omdat de 'luiken' van het schip waar we als motorvoertuigen uitmoesten niet wilde zakken. De voetgangers, waaronder Mirjam, konden alvast van boord, maar wij stonden er nog zo'n 2 uur te wachten voor we konden rijden. Mirjam vertrok dus alvast naar het treinstation om vandaar uit naar Edinburgh te reizen en ik zou op de motor volgen.
Onderweg had ik een buitje hier en daar, maar m.n. de wind was flink. Rukwinden zorgden ervoor dat ik op meerdere stukken mijn snelheid moest minderen om het niet gevaarlijk te laten worden.
Na windworstelingen kwam ik veilig aan in Edinburgh waar Mirjam al bij onze gastheer in huis zat (opgehaald met de auto). Ik weet ondertussen niet meer hoeveel mensen ik heb gevraagd om daar ook te komen, maar ik ben uiteindelijk ook gearriveerd.
's Avonds werd door onze gastheer een heerlijke maaltijd voorgeschoteld en hadden we op deze locatie nog een huisgroepbijeenkomst van een studentengemeente van CrossRoads waar afscheid werd genomen van een groepslid die naar Amerika zou gaan. Daarmee viel ik meteen met mijn neus in de boter, omdat ik me al bij deze groep aan wilde sluiten om met leeftijdsgenoten op te trekken en me aan te sluiten bij een sociaal netwerk. Dat is zeker geslaagd. Zaterdag zit ik al met een aantal mannen in de pub om naar de rugbywedstrijd van Schotland-Engeland te kijken en daarna nog uit eten te gaan. En voor zondag kan ik meteen aanschuiven bij een maaltijd van CrossRoads voor we de dienst zullen hebben. Alsof het allemaal zo moet zijn ;)

Donderdag ben ik met Mirjam Edinburgh ingegaan waar we 2 (!) musea (!) hebben bezocht (degene die mij kennen weten van mijn cultuurbarbaarsheid). Ze bleken nog mooi te zijn ook! Daarnaast hebben we wat rondgestruint, lekker gegeten en genoten van elkaars gezelschap. De avond stond in het teken van nog even gezellig samen film kijken en de laatste avond samen voor de komende 3,5 maand doorbrengen.
Toen onze gastheer thuiskwam mocht ik me nog wagen aan een whiskeyproeverij.

Voor vrijdag (vandaag) staat een afspraak met Scott op het programma (mijn opdrachtgever). Zo kan Mirjam hem leren kennen en Scott Mirjam. Scott zal één van de hoofdpersonen zijn met wie ik op ga trekken de komende tijd.
Na deze afspraak zal James, onze gastheer, Mirjam afzetten op het vliegveld, waarna James en ik naar een jeugdavond gaan in Glasgow waar we mee gaan helpen in het op- en afbouwen. Dus ik blijf wel bezig ;)

Voor zaterdag staat de rugbywedstrijd op het programma en proberen internet op mijn telefoon te krijgen. Ik heb gisteren een prepaid afgesloten met onbeperkt internet, maar het internet wil nog niet werken zonder wifi, dus ik ga nog even terug naar de winkel.
Zondag ben ik gevraagd om 's middags mee te spelen in de dienst in Musselburgh (hier ben ik geweest tijdens mijn zomervakantie) en 's avonds de dienst in Edinburgh bij CrossRoads.
Maandag zal ik verhuizen naar het gastgezin waar ik voor de rest van de tijd zal verblijven. Ik zal dan in Trenent gaan wonen bij een alleenstaande vrouw van middelbare leeftijd. En vanaf dan kan het afstuderen gaan beginnen.

Voor nu de groetjes uit Edinburgh en tot het volgende verslag

  • 01 Februari 2013 - 17:09

    Marianne:


    Hoi Wouter!

    Leuk dat je op deze manier je ervaringen deelt! Ik hoop dat het een hele mooie en bijzondere reis wordt met ervaringen om nooit meer te vergeten! Heel veel groetjes van ons en tot het volgende verslag.. ;) Marianne en kids.

  • 03 Februari 2013 - 14:30

    Jelle De Boer:

    Ha Wouterke
    Ziet er allemaal prima uit.
    Ik hoop dat je snel zult wennen en goed zal kunnen leren.
    Ik ben benieuwd welke kleur je je voelt als je weer thuis komt. ;-)
    Groet Jelle

  • 04 Februari 2013 - 17:44

    Corrie Mouw:

    Hoi Wouter,
    Zo, wij zijn inmiddels via de site aangemeld voor de mail. We vinden het wel erg leuk om je te volgen.
    Wat een mooie stad he, Edinburgh. Ik wist niet dat je zo op musea was.....
    Welke heb je bezocht?
    Wouter, we wensen je in ieder geval de Zegen en Kracht van onze God toe.
    Tot mails.
    Hartelijke groeten
    oom Ab en tante Corrie

  • 04 Februari 2013 - 19:35

    Wouter Grootendorst:

    @Jelle: we zullen het gaan zien en voelen welke kleur het is :p

    @Corrie: normaal houd ik ook niet zo van museums, maar deze waren echt mooi en leuk. Het museum en de Galery waren ook gratis, dat scheelt weer een boel. Weet de namen niet meer precies, maar helpt het te noemen dat ze gratis waren? Het museum was echt groooooot met ook de Schotse geschiedenis te zien e.d. In de Galery hingen allemaal hele grote schilderijen. Heeft u dan een beetje een idee over welke gebouwen het gaat? En bent u er zelf ook in geweest?

  • 04 Februari 2013 - 20:15

    Joostvdtorre:

    ik was zondag ook bij Crossroads Den Haag! Was goed lekker no-nonsens-styl!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wouter

Ik vind het leuk om d.m.v. deze site een reisverslag bij te houden en zo met jullie te delen wat ik allemaal beleef en doe.

Actief sinds 01 Feb. 2013
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 4305

Voorgaande reizen:

29 Januari 2013 - 14 Mei 2013

Afstuderen Schotland

Landen bezocht: